Facebook og Facebook bureauer

Facebook er verdens største sociale medie og der er uendelig mange muligheder for virksomheder på kanalen. I dag er der mange virksomheder der bruger Facebook som deres primære markedsføringskanal. Grundet det faktum at håndtering af, og annoncering på Facebook er en kompleks process, giver det ofte rigtig god mening at finde et Facebook bureau til at hjælpe sig.

Et Facebook bureau kan hjælpe til på mange måder. Den primære måde hvorpå Facebook bureauer hjælper, er ved at håndtere din annoncering på kanalen. Facebook kan bruges til at få leads, salg, trafik til hjemmesiden, brand awareness og fysiske butiksbesøg. Mange virksomheder bruger Facebook bureauer til at hjælpe dem med at få flere kunder. Altså er der her tale om performance marketing.

Nordic Social: Et Specialiseret Facebook Bureau

Nordic Social er et digitalt marketing bureau med fokus på sociale medier. Vi hjælper virksomheder med at vækste via sociale kanaler. Vi er et Facebook bureau, et Instagram bureau og et grafisk bureau. For de fleste af vores kunder håndterer vi enten den betalte eller den organiske del på Facebook. Vi arbejder med alle slags virksomheder, alt fra små selvstændige erhvervsdrivende til store internationale brands.

Efter at have brugt andet SoMe bureau skiftede vi til Nordic Social i slutningen af 2019. Nordic Social leverer varen på både det organiske og det betalte, og allerede fra første måned har det skabt en positiv effekt på både omtale og omsætning. Udover dette er de enormt transparante i deres arbejde og de fastlagte budgetter – man ved præcis hvad man betaler for. Alt-i-alt er Nordic Social en utrolig stærk samarbejdspartner at have med på holdet!

Allan Johansen, Director HR & Sales

Læg en strategi for Facebook

Når du kommer til os skal bruge til hjælp er det første skridt altid at lægge en strategi for din tilstedelseværelse på platformen Facebook. Det første møde handler altid om at se om der er et match mellem os din virksomhed. Såfremt der er det, skal der udarbejdes en strategi. Det første spørgsmål der besvares er som regel hvad målsætningen er. Skal du have trafik, visninger, rækkevidde, eller salg?

Når det er blevet bestemt hvad målsætningen præsenterer vi en strategi for hvordan du bedst kan opnå de resultater du efterspørger. Vores facebook annoncerings team kigger på ligenende cases, og drager på deres erfaring til at planlægge en langsigtet strategi for dig. 

Når strategien er lagt skal eksekveringen planlægges. Vi går i gang med alt det praktiske og tekniske arbejde, og så kommer vi med et udkast til en konkret handleplan. Planen skal altid lede til at du får resultater inde for den målsætningen som du har.

Organisk håndtering af Facebook

Mange af dem vi arbejder med får hjælp til organisk håndtering af Facebook. Dette vil sige at vi administrerer din virksomheds Facebook side for et fast månedligt beløb. Hvis du mangler indhold, så producerer vi det for dig. Hvis du har det selv, så skriver vi teksterne og lægger en plan for budskabet. Vi laver en content plan til dig som du altid kan holde dig opdateret på. I denne content plan kan du altid se hvilket content der bliver postet og hvornår. Vi stræber efter at være det bedste Facebook bureau i Norden.

Betalt annoncering på Facebook (Facebook Ads)

Nordic Social er et Facebook bureau der arbejder meget med betalt annoncering på Facebook og Instagram. At få trafik ind på din hjemmeside via. Facebook annoncering er nemt nok. Men at få kvalitetstrafik gennem annoncering er en helt anden snak – og specielt den type trafik, der konverterer til salg, er svær at mestre. 

Det første, du skal have styr på, når du skal oprette annoncer via. Facebook, er strukturen for dine annoncer. Hvis du formår at skabe en god struktur, vil du automatisk have en større chance for at få succes i sidste ende.

Det er vigtigt at notere, at jeg altid bruger Facebook Power Editor i Facebook Business Manager når jeg bruger Facebooks annonce platform. Jeg synes ikke, at deres ads manager er så lækker at arbejde i, og man kan en del mere i Power Editoren.

Det næste skridt er at komme i gang med Målgrupper. Der, hvor de fleste går galt i byen, når det kommer til Facebook annoncering, er nemlig, når der skal opsættes målgrupper. Facebook har, på godt og ondt, en stor mængde data, og ved hjælp af denne data kan du ramme en meget specifik målgruppe, men du risikerer også at skyde med spredehagl.

Det tredje skridt er at udarbejde de bedst mulige annoncer som konverterer din trafik. Jo bedre annoncerne er, jo bedre bliver dine resultater. En god kombination af gode tekster og godt indhold skal nok tage dig rigtigt langt.

Det er vigtigt at finde et Facebook bureau som har godt styr på både strukturen. Hvis du er interesseret i at høre mere om Nordic Social, og hvordan vi arbejder med Facebook, så kan du kontakte os her:

Er du klar til at tage dine sociale medier til et højere niveau?

Gasværksvej 10E, 1656 København V
hello@nordicsocial.dk
+45 53 60 44 04

Siden er beskyte af reCAPTCHA og Google Privacy Policy samt Terms of Service gælder.