Disse er krisetider, og for mange virksomheder ser det desværre dystert ud. En virksomhed som har oplevet en kæmpe øgning af forbrug af deres produkt er Facebook. De sidste par dage er antallet af opkald via Facebook Messenger steget globalt med 50%, og i steder som Italien er det steget med over 1.000%.

Dette øgede forbrug har lagt et kæmpe pres på Facebooks 45.000 medarbejdere, som nu alle arbejder hjemme. Mark Zuckerberg, Facebooks CEO udtalte i et interview tidligere på ugen det følgende:

“We’re just trying to keep the lights on over here. It really is a big technical challenge. We’re basically trying to ready everything we can.”

Facebook har problemer med blot at kunne klare alt den øgede trafik. Af alt den tid der nu bruges derhjemme bliver meget af den brug på sociale medier. Her hos Nordic Social har vi kunne rapportere CPM-priser der er faldet med op mod 35%. Dette er fordi Facebook er et auktionsbaseret system, og lige nu stiger efterspørgslen (antallet af personer/tid på platformen) og udbudet falder (antallet af annoncører).

Det bliver spændende at se hvordan Facebook kommer ud af denne krise. Jeg holder i hvert fald øje med deres aktie, som jeg tror kommer til at gavne af dette. Selvom man må antage at antallet af annoncører falder nu, tror jeg der vil være mange flere efter krisen. Særligt nu når så mange forretninger bliver digitaliseret.

Er du klar til at tage dine sociale medier til et højere niveau?

Gasværksvej 10E, 1656 København V
hello@nordicsocial.dk
+45 53 60 44 04

Siden er beskyte af reCAPTCHA og Google Privacy Policy samt Terms of Service gælder.