Facebook lancerer ’Business Suite’

Facebook har lanceret en ny management platform kaldet ’Business Suite’. Ideen med platformen er at gøre det nemmere for små virksomheder at styre deres tilstedeværelse på Facebook og Instagram fra én platform.

Peter Peter|24. september 2020|8 Minutes
Peter Peter|24. september 2020

Få vores nyhedsbrev

Et multiredskab

’Facebook Business Suite’ gør sine brugere i stand til at:

  • Spare tid – post og administrer både på din Facebook og Instagram på samme tid og samme sted.
  • Holde dig opdateret – få alle dine Facebook og Instagram beskeder og notifikationer på ét sted, så du kan holde dig opdateret og besvare alle dine kunder nemmere.
  • Få resultater – se, hvad der fungerer med ’Facebook og Instagram Insights’ og lær, hvad dine kunder er på udkig efter.

Så i stedet for at bruge ’Pages Manager’ eller ’Creator Studio’, har du nu endnu en måde at holde dig opdateret på tværes af dine Facebook- og Instagram forretninginteraktioner.

Beskedstyring er der ikke noget nyt i. Du kan allerede få dine beskeder fra Facebook, Messenger og Instagram i ’Pages Manager’, og sidste år tilføjede Facebook og Instagram skemaplanlægning til ’Creator Studio’. Men måske en indbakke placeret i dit arbejdsflow ikke er nogen dum idé.

Simpelhed er nøgleordet

En af de største fordele ved ’Facebook Business Suite’ er layoutet af dens analyser, som gør det nemmere at få et fuldt overblik over din Facebook og Instagrams performance på ét sted. ’Creator Studio’ giver også adgang til analyser og data, men er mere fokuseret på video-performance. ’Business Suite’ giver en bedre overordnet sammenligning af din Facebook- og Instagram-tilstedeværelse. Layout kan selvfølgelig være en smagssag, men de fleste sætter pris på simpelhed.

Så hvor funktionel er den her nye platform egentligt? Det kommer an på, hvad du gerne vil opnå. Men den integrerer alle nøgleværktøjerne fra ’Facebook og Instagram management’ på én platform. Nøgleværktøjerne er struktureret efter samme simpelhed som layoutet.

Et nyt hovedinterface

Facebook har også meldt ud at de planlægger at gøre ’Business Suite’ til hovedinterface for virksomheder i alle størrelser, som bruger Facebook, Messenger, Instagram og WhatsApp. Så måske det er smart fokusere på ’Business Suite’, hvis du er på udkig efter en central platform til din Facebook/Instagram indsats.

Vi synes at ’Business Suite’ er en super tilføjelse der kan bidrage med et bedre overblik over data og analyser for virksomheder.

Relaterede indlæg

4 tips til at sætte din SEO på turbo med sociale medier

SEO er et long game, når du gerne vil tiltrække kunder. Men hvis din virksomhed…

GUIDE: Sådan bruger du Instagram Reels

Instagram Reels kommer med en ny måde at skabe sjove, engagerende og letfordøjelige…

Derfor skal din virksomhed skal bruge Instagram-stories

Mangler du stadig at gøre Instagram stories til en fast inventar i din…

Nyhedsbrev om sociale medier

Tilmeld dig Nordic Socials gratis nyhedsbrev og få de vigtigste nyheder omkring sociale medier sendt direkte til din indbakke.

Ja tak, jeg vil gerne holde mig opdateret.