Facebook offentliggør begrænsningerne for aktive annoncer

De nye begrænsninger er et tiltag, der skal hjælpe til at forbedre annoncering på Facebook. Er det ikke lidt selvmodsigende? Ikke nødvendigvis.

Peter Peter|21. september 2020|9 Minutes
Peter Peter|21. september 2020

Få vores nyhedsbrev

Annoncerne spænder ben for hinanden

Facebook har tidligere meddelt, at der ville komme en begrænsning på, hvor mange annoncer, en virksomhedsprofil, må køre på samme tid. Nu kommer Facebook med specifikationerne for begrænsningerne. De kommende reguleringer skal, ifølge Facebook, være en hjælp til at maksimere annoncernes performance.

Facebook forklarer:

“When an advertiser runs too many ads at once, each ad delivers less often. This means that fewer ads exit the learning phase, and more budget is spent before the delivery system can optimize performance.”

Indlæringsfasen i den her sammenhæng, er den periode, Facebooks annoncerings-system lærer, hvordan den maksimerer din annonceperformance. Det gør den baseret på, hvem dine annoncer bliver vist til, hvordan de responderer, og hvordan det spiller sammen med dine kampagnemål.

Dine Facebook annoncer er nødt til at køre i en periode, for at opnå de mest optimale resultater. Når annoncører har for mange aktive annoncer på samme tid, forklarer Facebook, at mange annoncer ikke får en chance.

“We discover that four in ten running ads fail to exit the learning phase, and many of these ads come from advertisers running too many ads at the same time. For this reason, we’re implementing a limit on the number of ads each page can run at once.”

Rammen for de nye begrænsninger

De nye begrænsninger vil træde i kraft fra februar 2021. Annoncører vil under ’Ads Manager’ være i stand til at se, hvornår deres annonce-begrænsning træder i kraft.

Den kan virke underligt, at Facebook opstiller disse begrænsninger. Hvis du vil bruge lige så mange penge, du har lyst til på annoncer, skulle du vel have lov til det? Det kan man sige, men på den anden side så smitter de dårlige resultater af på Facebook som annonceringsplatform.

Det ser ud til, at der bliver ret brede rammer på de kommende begrænsninger.

Hvis Facebook kan tilbyde bedre resultater på en måde, som ikke vil have en større effekt på brugen af annoncer, og samtidig gør annoncering skarpere, stiller det selvfølgelig Facebook bedre. Det gør Facebook i stand til at demonstrere en bedre ROI og opmuntre til yderlige investering.

Hos Nordic Social er vi sikre på, at Facebook i de nye begrænsninger har set en hjælp, annoncørerne ikke vidste, de havde brug for, og vi byder begrænsningerne og skarpere annoncering velkomment.

Relaterede indlæg

4 tips til at sætte din SEO på turbo med sociale medier

SEO er et long game, når du gerne vil tiltrække kunder. Men hvis din virksomhed…

Facebook lancerer ’Business Suite’

Facebook har lanceret en ny management platform kaldet ’Business Suite’. Ideen med…

GUIDE: Sådan bruger du Instagram Reels

Instagram Reels kommer med en ny måde at skabe sjove, engagerende og letfordøjelige…

Nyhedsbrev om sociale medier

Tilmeld dig Nordic Socials gratis nyhedsbrev og få de vigtigste nyheder omkring sociale medier sendt direkte til din indbakke.

Ja tak, jeg vil gerne holde mig opdateret.