Ressourcer

GUIDE: Sådan bruger du Instagram Reels

claudio-schwarz-purzlbaum-vj3notix85y-unsplash-1-scaled-uai-1440x1080-1

Indholdsfortegnelse

Så hvad er Instagram Reels?

For brasilianerne er funktionen Reels efterhånden ’old news’. Det var nemlig i Brasilien funktionen i første omgang blev lanceret tilbage i slutningen af 2019. Nu er den tilgængelig i over 50 andre lande, og vi er spændte på at følge udviklingen!

Instagram Reels kommer med en ny måde at skabe sjove, engagerende og letfordøjelige videoer til dine følgere. I blogindlægget kan du læse, hvordan du laver din første Reel, og hvordan en Reel kan indgå i din markedsføring.

I stil med videoerne på TikTok, består Reels af en 15 sekunders video, der er et sammenklip af flere små videoer. Reels tilbyder dig en ideel værktøjskasse med kreative redskaber til at skabe underholdende videoer. Optag videoer og klip dem sammen af mange små klip. Koordiner videoen med netop den audio, der får din video til at tage sig allerbedst ud. Gør dine videoer interessante med tekster og specielle effekter. Og Del dem med dine følgere.

Kom i gang med din første Instagram Reel

Det kan virke uoverskueligt at starte op på et Reel projekt første gang, du har det i hænderne. Men med vores ’step-by-step’ giver vi dig det bedste udgangspunkt til at komme i gang med Reels.

Step 1 – Find funktionen

For at finde Reels funktionen, skal du åbne kameraet til Instagram Stories og vælge Reels.

Step 2 – optag eller upload

Du har både muligheden for at optage en ny video eller for at uploade videoklip fra din kamerarulle. For at optage skal du blot holde ’optag’ knappen inde. Din Reel kan både optages i en serie af videoklip eller i et langt klip. Muligheder er der nok af.

Step 3 – Reels’ værktøjskasse

Reels tilbyder dig en række redskaber, til at redigere din Reel, så den bliver lige, som du synes, den skal være. Tryk på audio (1) for at tilgå audio og tilføj det til din video. Ligesom det gør sig gældende i Instagram Stories, har virksomheder ikke adgang til musik i deres Reels på grund af licensbegrænsningerne for musik. Der er dog mulighed for at gøre brug af den musik, som din virksomhed har rettigheder til.

Ved at trykke på hastighed (2), har du muligheden for at ændre på hastigheden af din video. Under Effekter (3) kan du gøre din video mere spændende at kigge på ved at tilføje specielle effekter. Timeren (4) afgør, hvor lang din video vil blive.


Step 4 – klar, parat, optag

Når du er klar, tryk og hold optag-knappen nede for at optage et klip. Mens du optager kan du trykke på optag-knappen for at afslutte et klip, og trykke på den igen for at starte et nyt. Når du har optaget nogle klip, vil Justér-knappen (5) dukke op. Den giver dig mulighed for at arrangere objekter fra dit tidligere klip før du optager det næste. Det gør det nemmere at skabe en glidende overgang mellem dine klip. Smart, ikke?

Step 5. Gør din Reels spændende med effekter

Efter du har optaget din Instagram Reel og er blevet tilfreds med den, har du muligheden for at gøre den mere interessant med klistermærker og tekst.

Når du har tilføjet det tekst eller klistermærker, du vil til din Reel, er du færdig. Du har nu prøvet at skabe en video gennem Instagram Reel. Nu mangler vi kun at få delt din Reel delt med dine følgere!

Step 6. Del Instagram din Reel

Hvis du er tilfreds med din Reel, kan du trykke på Næste-knappen for at tilgå dele-siden. Du har også mulighed for at bruge hashtags eller tagge andre profiler.

Tryk derefter på cover for at redigere cover-fotoet med lille billede fra din Reel. Du er nu klar til at offentliggøre din Reel

Hvad kan der så være i mine Reels-videoer?

Afhængigt af din virksomhed, er Reels-videoer oplagte til undervisende indhold. Det kunne være hudplejeopskrifter, madopskrifter eller tips til, hvordan man styler en nederdel. Mulighederne for, hvordan du kan lære dine følgere nye færdigheder er uendelige – det handler bare om at tænke dem.

Hvorfor skal jeg bruge Reels som virksomhed?

Som nævnt findes Reels på ’udforsk-siden’. Det giver dig en gylden mulighed for at nå en masse mennesker, der ikke følger dig endnu. Derfor er Reels også en god mulighed at fremvise dine produkter. Da vi endnu ikke ved, hvordan algoritmen for Instagram Reels arbejder, anbefaler vi at bruge hashtags, tekstelementer eller beskrivelser, for at fortælle Instagram, hvad du fortæller om i din Reel.

Del ’bag kulissen’ indhold

Hvis du lader dine følgere komme med ’backstage’, hjælper du dem til at forstå, hvem du eller din virksomhed er, og hvorfor du sælger de produkter, du gør. Det giver personlighed, som er med til at opbygge tillid og relation mellem virksomhed og følgere.

Nogle forslag til ’bag om virksomheden. Kunne være:

  • at dele, hvordan du udvælger materialer til dine produkter
  • at dele processen, hvor du laver dine produkter
  • at dele dit hverdagsliv med dine medarbejdere
  • at dele din virksomheds historie

Annoncér dine udsalg

Instagram Reels giver dig en kreativ måde at annoncere, hvis du har udsalg eller har nogle eksklusive tilbud. Så hvorfor ikke gøre brug af det? Dine følgere vil synes det er en sjov måde, at se annonceopslag på.

7 Bonustips

  • Vær oprigtig i dine Reels. De virksomheder, der har mest succes på TikTok, er det fordi, de viser de menneskelige sider og lægger de perfekte skud på hylden for en stund. Fokuser på originalitet og underholdning mere end kvaliteten af dine videoer.
  • Anvend populære hashtags for at blive set.
  • Gør Brug af audio, din virksomhed har rettigheder til.
  • Hold øje med lokale trends og emner på ’udforsk-siden’.
  • Optimer ved at dele din Reel både i dit feed og i dine stories.
  • Fremhæv ingredienser, fordele, bæredygtighed – hvad der lige giver mening for din virksomhed.
  • Nå et nyt publikum ved at engagere dem i populære audiotendenser eller hashtags. Udfordringer, hvor dine medarbejdere eller produkter indgår.

Vurder denne artikel

Nyhedsbrev

Nordic Social er blevet en del af det prisvindende performance marketing-bureau s360!

Det betyder, at vi ud over vores eksisterende services inden for sociale medier nu også kan tilbyde en bred vifte af andre tjenester inden for digital markedsføring, såsom SEO, Google Ads og meget, meget mere.

For at høre mere er du velkommen til at kontakte Director og Co-founder, Alexander Morabbi. Du kan enten udfylde formularen nedenfor eller fange ham via E-mail eller +45 42760647.