Instagram-funktion får nyt twist

’Du er nu ajour’-funktionen startede som et tiltag for at bremse overforbrug af app’en. Nu udvides funktionen og giver dig bedre vilkår for annoncering på Instagram.

Peter Peter|25. august 2020|7 Minutes
Peter Peter|25. august 2020

Få vores nyhedsbrev

Reklamer bliver en del af feed-flowet

Instagram har fundet et nyt sted at vise reklamer – i slutningen af dit feed.

I 2018 introducerede Instagram en funktion, der gjorde sine brugere opmærksomme på, at de havde scrollet igennem al ny content i deres Instagram feed. Funktionen gav beskeden ”You’re All Caught Up” eller på dansk ”Du er helt ajour”. Da funktionen blev lanceret, var det som et led i et tiltag om at bremse overforbrug af Instagrams vanedannende app.

”Our goal is to make it clear when you’re all caught up so you can decide how you want to best use your time”, fortalte produktdirektør Robby Stein.

Funktionen udvides nu. Instagram har fortalt, at fremover vil content efter overstående besked være både posts fra profiler, du kunne være interesseret i at følge samt reklameposts.

Robby Stein: “We see people continuing to seek out more posts they’re interested in after catching up with their feeds, so we wanted to learn from that and make it easier to go a little deeper for those who choose to do so.”

Funktionen åbner muligheden for, at Instagram kan fremvise reklamer parallelt med profiler, du måske har interesse i at følge.

Vi er ser den nye funktion som en god mulighed for virksomheder, der gør brug af Instagram Ads. Dine reklamer bliver nu en del af feed-flowet og kommer om muligt endnu nemmere ind din målgruppes syns- og interessefelt. Så hos Nordic Social byder vi den nye funktion hjertelig velkommen.

Relaterede indlæg

TikTok lancerer nyt tiltag til annoncører

I et nyt initiativ til at maksimerer mulighederne for brands og virksomheder har…

LinkedIn Stories kan være på vej

Der har de sidste 2 måneder har der været stilhed fra LinkedIn Stories. Men nu ser…

Facebook Ads Library bliver mere gennemsigtig

Vores allesammens yndlingsværktøj til at udspionere konkurrenter og lade sig…

Nyhedsbrev om sociale medier

Tilmeld dig Nordic Socials gratis nyhedsbrev og få de vigtigste nyheder omkring sociale medier sendt direkte til din indbakke.

Ja tak, jeg vil gerne holde mig opdateret.