Alle virksomhedsprofiler kan nu oprette Events på LinkedIn

Emil Klitmose Emil Klitmose|14. april 2020|7 Minutes
Emil Klitmose Emil Klitmose|14. april 2020

Få vores nyhedsbrev

LinkedIn Events

LinkedIn har åbnet op for LinkedIn Events  for alle virksomhedsprofiler! LinkedIn events udkom faktisk allerede oktober sidste år for en håndfuld udvalgte virksomhedsprofiler. Men er grundet COVID-19 blevet åbnet op for alle for at hjælpe professionelle med at samarbejde digitalt.

LinkedIn Events fungere grundlæggende akkurat ligesom Facebooks « begivenheder ». Administratoren af eventet kan invitere deltagere, man kan lave opslag på eventets væg, interagere med hinanden og dele eventet med sit LinkedIn netværk.

Begivenhedsfunktion til professionelle

I private sammenhængende er Facebook begivenhededer blevet brugt flittigt, og det er efterhånden blivet normen når man skal invitere til private forsamlinger. I forretnings sammenhængende har jeg ofte set Facebook begivenheder brugt til diverse events, men jeg har aldrig rigtig set det virke til B2B event, og det forstår jeg faktisk godt.

Du kender måske den kommunikative domæneteori, som beskriver det personlige domæne hvor man taler og lytter som privatperson (som på Facebook) og produktionens domæne hvor man taler og lytter som professionel (som på LinkedIn).  Min teori er, at  B2B events ikke virker på Facebook fordi man ikke er i det rette – professionelle – mindset. Derfor mener jeg, at LinkedIn events specielt er kæmpe mulighed for B2B virksomheder når verden engang åbner op efter COVID-19.

Opret dit første event

Du starter med at navigere hen til din virksomheds LinkedIn profil. Som vist på billedet nedenfor trykket du dernæst på Administrationsværktøjer > Opret en events  ( Ja.. Der er lidt grammatiske skønhedsfejl, men det er jo en beta-version).

Nu skal du til at oprette selve eventet. Som på Facebook skal du give dit event et navn, forfatte en beskrivelse, uploade billeder og beskrive hvornår og hvor eventet skal afholdes. Såfremt det er digitalt kan du med fordel skrive ”virtuelt”, ”Google Hangouts” eller måske ”Microsoft Teams”.

Når du har trykket på opret event  er eventet live. Du vil nu have mulighed for at invitere dine LinkedIn forbindelse, dele eventet med dit netværk eller lave et opslag på events væg ved at trykke på “start en samtale i denne event”

 

Relaterede indlæg

Mark Zuckerberg lancerer Facebook Shopping

Facebook shops er din webshop, på Facebook.

Instagrams Algoritme i 2020 – En lynguide

Hvordan fungerer Instagrams algoritme? Det er svært at sige præcis hvordan den er…

5 tips til Community Management

Community management kan være en kæmpe del af virksomheders tilstedeværelse på…

Nyhedsbrev om sociale medier

Tilmeld dig Nordic Socials gratis nyhedsbrev og få de vigtigste nyheder omkring sociale medier sendt direkte til din indbakke.

Ja tak, jeg vil gerne holde mig opdateret.
Hvem er vi?

Nordic Social er et digitalt bureau specialiseret i sociale medier. Vi hjælper virksomheder i alle størrelser med at vækste via og på de sociale medier. Vores mål er, at forbedre din tilstedeværelse på de sociale medier og skabe målbare resultater for din forretning.

Lad os tage en snak!

Hello@nordicsocial.dk
+45 42 76 06 47
Gasværksvej 10E 1656
København V
Cvr: 40093184

Privacy Preference Center