LinkedIn Stories kan være på vej

Der har de sidste 2 måneder har der været stilhed fra LinkedIn Stories. Men nu ser det ud til, LinkedIn igen har haft stories i støbeskeen, og funktionen kan være på vej – med mulighed for at tilføje URL Links.

Peter Peter|10. september 2020|7 Minutes
Peter Peter|10. september 2020

Få vores nyhedsbrev

Stilhed fra LinkedIn Stories i 2 måneder

Tilbage i april lancerede LinkedIn sin stories-funktion i Brasilien. Siden er funktionen blevet frigivet i Frankrig, Holland, De Forenede Arabiske Emirater og senest i Australien.

Siden stories-funktionen så dagens lys i Australien i juni, har udvidelsen af funktionen tilsyneladende været ’out of office’. Heller ikke på ’LinkedIn Help’ har der været noget nyt meldt ud om funktionen i de sidste to måneder.

Men nu ser det ud til, der igen er aktivitet på LinkedIn Stories-fronten. De første brugere på LinkedIn har gjort opmærksom på, at LinkedIn tester et nyt tiltag i stories, der gør det muligt at tilføje et URL-Link på sin story.

Udvidelse med Swipe-up

Umiddelbart ser det ud til, at funktionen kommer til at fungere på samme måde, som stories gør på andre kanaler med en ’swipe up’. Ved at swipe op bliver brugerne sendt videre til URL-linket.

Swipe-up-funktionen kan blive et boost til brugen af LinkedIn Stories, fordi det forbedrer muligheden for brug af LinkedIn Stories som et markedsføringsværktøj. Udvidelsen gør det nemmer at drive trafikken videre, og virksomhederne får mulighed for at tracke data fra deres LinkedIn Story.

Hvorfor LinkedIn tilsyneladende har slået bremserne i med hensyn til LinkedIn Stories, kan vi kun gætte på. Der kan være flere faktorer, som spiller ind – måske det skyldes et turbulent 2020? Eller måske det er fordi LinkedIn ikke har haft den succes med LinkedIn Stories, som de håbede på.

Uanset årsagen ser det ud til med swipe-up-funktionen, at LinkedIn i hvert fald ikke har lagt projektet på hylden endnu – det kan være, vi snart ser LinkedIn Stories på vores kanter.

Vi må vente og se tiden an og håbe på, at funktionen snart når det danske marked.

Relaterede indlæg

4 tips til at sætte din SEO på turbo med sociale medier

SEO er et long game, når du gerne vil tiltrække kunder. Men hvis din virksomhed…

Facebook lancerer ’Business Suite’

Facebook har lanceret en ny management platform kaldet ’Business Suite’. Ideen med…

GUIDE: Sådan bruger du Instagram Reels

Instagram Reels kommer med en ny måde at skabe sjove, engagerende og letfordøjelige…

Nyhedsbrev om sociale medier

Tilmeld dig Nordic Socials gratis nyhedsbrev og få de vigtigste nyheder omkring sociale medier sendt direkte til din indbakke.

Ja tak, jeg vil gerne holde mig opdateret.