Ressourcer

Oprettelse af virksomhedsprofil på Facebook

sociale-medier-twitter-nordic-social-1

Indholdsfortegnelse

Oprettelse af virksomhedsprofil på Facebook

Hvis du har en virksomhed er det en rigtig god ide at få lavet en virksomhedsside på Facebook. Efter min mening burde alle virksomheder have en Facebook-side. 

Facebook er Danmarks mest populære sociale medie. Over 64% af alle danskere er i dag til stede på Facebook, og der kommer stadig flere og flere virksomhedssider. På Facebook finder du alt fra tøjbutikker til restauranter og advokatfirmaer. Hvad er rationalet bag deres tilstedeværelse derinde? Deres kunder er talstærkt til stede på Facebook.

Når du læser denne side antager jeg at du allerede ved hvad Facebook er. Derfor vil jeg gå direkte til sagen og vise dig hvordan du opretter en Facebookside til din virksomhed.

Private profiler og virksomhedssider

Før du kommer i gang er det vigtigt at du forstår forskellen på en privat profil og en side. En privat profil skal være en ægte person, som er en klassisk “bruger” på Facebook. Det er denne profil du bruger til at surfe rundt i feedet, skrive til venner over messenger og deltage i begivenheder.

En Facebook side repræsenterer noget der ikke er en person, men en anden form for enhed. Det kan f.ek.s  være en virksomhed, en forening, et kollektiv, et brand eller anden form for online fællesskab.

En Facebook side skal altid være ejet af en privat profil, og der skal være en privat profil som er administrator på siden. 

Her er forskellene på en privat profil og en facebook side vist på en nem måde:

Hvordan opretter du en side til din virksomhed på Facebook?

Nu kommer vi så til den del du har ledt efter. Her vil jeg gennemgå hvordan du opretter en Facebook side til din virksomhed helt fra bunden. Følg blot de følgende skridt én af gangen:

  1. Tryk på dette link: http://www.facebook.dk/pages/create
  2. Som det allerførste skal du vælge hvilken form for side du gerne vil lave. Siden at denne guide er lavet til oprettelse af virksomheder på Facebook, så vælger vi selvfølgelig den der hedder “Virksomhed eller brand”. Hvis du gerne vil oprette et fællesskab eller en offentlig person, kan du selvfølgelig vælge den løsning. Denne guide følger dog de forskellige led fra når man trykker på “Virksomhed eller brand”.
  3. Det næste skridt er så at navngive din side. Her vil man typisk vælge navnet på sin virksomhed. Bagefter skal du så vælge din kategori. Hos Nordic Social laver vi marketing og annoncering. Heldigvis er der en kategori der hedder “Annoncering/marketing” så den ville jeg umiddelbart vælge til min virksomhed.
  4. Når du har udfyldt “Sidenavn” og “Kategori” skal du udfylde de resterende informationer. Disse er heldigvis ret simple og intuitive. Indtast din virksomheds adresse og telefonnummer – herefter kan du vælge om adressen skal vises.
  5. Det næste skridt er at gøre din virksomhedsprofil præsentabel. Dette skal gøres ved at tilføje et profilbillede. Her ville de fleste nok vælge deres virksomheds logo. Det er anbefalet at lave et logo i formatet 1:1 i 1080×1080 pixels.
  6. Når du har tilføjet et profilbillede skal du tilføje et coverbillede til din virksomheds Facebook side. Her anbefales det følgende format: 1200 x 628.
  7. Tillykke! Du har nu en Facebookside til din virksomhed! Det næste skridt er at få den til at vækste

Hjælp til håndtering af virksomhedsside på Facebook

Hos Nordic Social hjælper vi virksomheder i alle størrelser med at vækste deres sociale medier. Vi håndterer Facebook, Instagram og LinkedIn for vores kunder. Nu har du oprettet en Facebook side til din virksomhed, og nu handler det om at komme i gang. Hvis du har brug for hjælp her i starten, eller til at håndtere din virksomhed på sigt kan du kontakte os og tage en uforpligtende snak ift. Håndtering af din virksomhedsside på Facebook.

5/5 - (1 vote)

Nyhedsbrev

Nordic Social er blevet en del af det prisvindende performance marketing-bureau s360!

Det betyder, at vi ud over vores eksisterende services inden for sociale medier nu også kan tilbyde en bred vifte af andre tjenester inden for digital markedsføring, såsom SEO, Google Ads og meget, meget mere.

For at høre mere er du velkommen til at kontakte Director og Co-founder, Alexander Morabbi. Du kan enten udfylde formularen nedenfor eller fange ham via E-mail eller +45 42760647.