Beauty Bear Case

Facebook Ads / PPC / Sociale medier

Berthelsen Beauty Bear

“Vores samarbejde med Nordic Social har fra start af været præget af super kommunikation og gensidig forståelse af vores behov. Deres løsninger er effektive til at nå vores mål, og eventuelle problemer er blevet løst hurtigt og nemt. Nordic Social er meget fleksible og er en stor hjælp for os, og vi ser frem til at arbejde med dem fremadrettet.”

– Cecilie Lyndrup, Head of Marketing

1629%

Flere salg på hjemmesiden gennem Facebook Ads

(Sammenlignet med Q1 af 2019 og vores indsats i Q1 af 2020)

12,07

ROAS

(Return On Ad Spend)

Berthelsens
Beauty Bear
Udfordringen & løsningen

Virksomhed: Tilbage i 1978 dannede ønsket om en sundere verden grundlaget for dansk farmaceutisk industri a-s (dfi). I dag ledes den familieejede virksomhed af Gitte Pedersen og hendes mand Marco Capobianco i samarbejde med Patrick Capobianco og Cecilie Lyndrup. Virksomheden ejer i dag en række forskellige brands, hvoraf Berthelsen Beauty Bear er en af dem.

Udfordringen: Det er en tidstung opgave at håndtere sociale medier – særligt for B2C-virksomheder med populære produkter. Vi kom i den forbindelse ombord som ekstern samarbejdspartner, for at hjælpe med at løfte byrden ved løbende håndtering og optimering af Beauty Bears sociale medier.

Løsningen: Den udarbejdede strategi krævede indledningsvist en optimering af profilopsætningen og af de visuelle rammer omkring virksomhedens digitale tilstedeværelse. Da dette var på plads begyndte det eksekverende arbejde. Skarpe månedlige content-planer og daglige interaktioner sikrede måned efter måned et stødt stigende antal følgere til deres profil samt konverteringer på deres hjemmeside.

Efter ét succesfuldt års organisk arbejde fik vi også ansvaret for den betalte del og overtog således en større del af deres overordnede marketing-setup. Det betød, at vi nu kan hjælpe dem med at skabe salg gennem andre kanaler såsom Facebook Ads, og derigennem skabe en bedre synergi til vores fremadrettede organiske indsats.

Er du klar til at tage dine sociale medier til et højere niveau?

Gasværksvej 10E, 1656 København V
hello@nordicsocial.dk
+45 53 60 44 04

Siden er beskyte af reCAPTCHA og Google Privacy Policy samt Terms of Service gælder.

"Vi har arbejdet med en del bureauer, og Nordic Social er i dag det eneste vi bruger. Det er første gang, at vi har oplevet, at et bureau tænker selvstændigt og leverer på et niveau, der er højere, end hvad vi selv ville kunne. Nordic Social forstår os, og leverer tårnhøj kvalitet".

 

- Valde Gaarn Rasmussen, CCO & Co-Founder - Chabber


Domino's Case

Sociale medier / Håndtering / Community Management

DOMINO'S DANMARK

“Nordic Social is an agency of the highest caliber. They are both competent, efficient and proactive, and act with a high degree of professionalism in everything they do. Along with this, they are incredibly agile when unexpected things occur, and are happy to contribute in other business aspects.”

– Willem van Neuten, Marketing Manager

Domino's
Udfordringen & løsningen

Virksomhed: Domino’s behøver ingen lang introduktion. De er en del af verdens største pizzaleverandør-kæde og er ejet af australske Domino’s Pizza Entreprises (DPE), der ejer over 2500 restauranter på global plan. Kæden skiftede ejere i september 2019 da de tidligere ejere erklærede sig konkurs efter en lang omgang med negativ omtale i medierne og nedadgående vækst, bl.a. som følge af dokumentarprogrammet fra Operation X. Sammen med en håndfuld andre udvalgte bureauer blev vi inviteret til at pitche hos de nye ejere af Domino’s i 2019, da de ledte efter et dansk bureau til at varetage deres sociale medier og digitale tilstedeværelse i Danmark.

Udfordringen: Vi skulle varetage deres totale digitale tilstedeværelse, og hjælpe med at omdanne danskernes holdning til Domino’s, som restaurant og som brand, fra noget yderst negativt til noget positivt. Efter mange måneders negativ medieomtale vidste vi, at de negative associationer ville være vedholdende, også selvom der var nye ejere. Vi vidste derfor også, at det ville tage tid, og at det ville kræve en del af os.

Løsningen: Først og fremmest igangsatte vi et gennemgående oprydningsarbejde i de tidligere ejeres arbejde, således at vi kunne starte på en frisk. Vi lavede derefter en klar strategi for vores fremtidige kommunikation og digitale tilstedeværelse hvori fokusset lå på, at det var nye ejere og der var kommet nye boller på suppen.

Vi vidste at Domino’s havde et stort organisk reach på Facebook (med deres 19.000 følgere), og valgte derfor at prioritere denne platform, samtidig med at vi etablerede deres Instagram fra bunden af, så vi sikrede at de var aktive alle steder. På Facebook fik vi i starten hundredevis af negative kommentarer på hvert eneste opslag, folk flokkedes om det nye Domino’s, og havde svært ved at forstå forskellen mellem de gamle og de nye ejere. I stedet for den traditionelle krise-kommunikation valgte vi, i strid mod Domino’s tidligere bureaus anbefaling, at tage en mere humoristisk, drilsk og til tider en anelse kæk tilgang i vores kommunikation. Dette gjorde vi, da vi mente det var den bedste vej at gå i forhold til at skulle omvende danskernes holdning til brandet.

Mange brands på Facebook & Instagram besvarer kun en andel af deres kommentarer, og nogle vælger helt at undgå dem. Vi valgte meget aktivt fra starten, at vi skulle besvare ALT. Danskerne skulle vide, at vi var til stede og at Domino’s Danmark, var kommet for at blive.

Resultatet: Efter tre måneder med intensiv daglig community management, konkurrencer, interaktioner og tusindvis af besvarede spørgsmål og kommentarer, modtager vi nu langt færre negative kommentarer, og tonen er blevet markant bedre omkring Domino’s. Med tiden har vi endda formået at omdanne mange tidligere utilfredse kunder til aktive frontløbere og ambassadører, der nu taler godt om Domino’s Danmark til venner, familie og resten af Danmark i Domino’s kommentarspor. Kampen er naturligvis ikke ovre, men det er tydeligt at det kun går én vej nu.

Vores gode resultater og indledende samarbejdet har resulteret i, at vi sidenhen har overtaget flere af deres digitale opgaver, som bl.a. TrustPilot, content-produktion og tilmed en radio-reklame, og i dag er deres eneste digitale sparringspartner.

Er du klar til at tage dine sociale medier til et højere niveau?

Gasværksvej 10E, 1656 København V
hello@nordicsocial.dk
+45 53 60 44 04

Siden er beskyte af reCAPTCHA og Google Privacy Policy samt Terms of Service gælder.

"Vi har arbejdet med en del bureauer, og Nordic Social er i dag det eneste vi bruger. Det er første gang, at vi har oplevet, at et bureau tænker selvstændigt og leverer på et niveau, der er højere, end hvad vi selv ville kunne. Nordic Social forstår os, og leverer tårnhøj kvalitet".

 

- Valde Gaarn Rasmussen, CCO & Co-Founder - Chabber


Brickshare Case

Sociale medier / Influencer marketing

BRICKSHARE

“Peter, Alexander & resten af holdet er super dygtige og altid klar med en masse idéer og forslag. De er ekstra omhyggelige med at lave opslag, som er målrettet og skræddersyet til Instagram. De har haft en meget analytisk og strategisk tilgang til brugen af Influencers til Brickshare og det har skabt gode resultater og troværdighed. Jeg vil til enhver tid anbefale et samarbejde med Nordic Social.”

– Kamran Ahmed, CMO & Co-Founder 

104%

Flere signups

fra IG efter 6 mdr

70

Investeringer

Værdi: 1.800.000 kr.

Brickshare
Udfordringen & løsningen

Virksomhed: Brickshare A/S er en dansk online investeringsplatform, der gør det nemt for alle at investere i fast ejendom gennem crowdfunding. Som nogle af de første i Norden, har Brickshare forsøgt at gøre op med den forældede ejendomsbranche – en verden der førhen var forbeholdt de allermest velhavende. Dette gjorde de ved at demokratisere byggefinansieringen, så alle folkeslag kan være med – helt ned fra 10.000 kr.

Udfordringen: Opgaven handlede om at kommunikere budskabet ud til befolkningen, at vække en interesse hos dem og indsluse dem i Brickshares univers. Dette skulle ovenikøbet gøres helt organisk – altså ingen annoncekroner.

Løsningen: Vi præsenterede vores plan og vision for hvordan Instagram kunne indgå i Brickshares marketing-flow og bidrage til øgede konverteringer. Vi optimerede indledningsvist deres Instagrams profilopsætning samt de visuelle rammer; herunder nye designs af highlight-ikoner og stories. Samtidig udarbejdede vi en skarp og alsidig content-plan for at sikre os, at der blev postet de rigtige ting, på de rigtige tidspunkter. Gennem både stories og opslag opfordrede vi løbende både nye og gamle følgere til aktivt at besøge Brickshares hjemmeside. Sideløbende med dette interagerede vi med nye profiler i deres kernemålgruppe og etablerede samarbejder med udvalgte Influencers – begge tiltag bidrog til den øgede trafik.

Er du klar til at tage dine sociale medier til et højere niveau?

Gasværksvej 10E, 1656 København V
hello@nordicsocial.dk
+45 53 60 44 04

Siden er beskyte af reCAPTCHA og Google Privacy Policy samt Terms of Service gælder.

Vi har arbejdet med en del bureauer, og Nordic Social er i dag det eneste vi bruger. Det er første gang, at vi har oplevet, at et bureau tænker selvstændigt og leverer på et niveau, der er højere, end hvad vi selv ville kunne. Nordic Social forstår os, og leverer tårnhøj kvalitet.

 

- Valde Gaarn Rasmussen, CCO & Co-Founder fra Chabber


Wokshop Case

Sociale medier / Annoncering / Video / Foto

WOKSHOP

“Efter at have brugt andet SoMe bureau skiftede vi til Nordic Social i slutningen af 2019. Nordic Social leverer varen på både det organiske og det betalte, og allerede fra første måned har det skabt en positiv effekt på både omtale og omsætning. Udover dette er de enormt transparante i deres arbejde og de fastlagte budgetter – man ved præcis hvad man betaler for. Alt-i-alt er Nordic Social en utrolig stærk samarbejdspartner at have med på holdet!”

– Allan Johansen, Director HR & Sales

7.12

ROAS (return on ad spend)

615

Månedlige bookinger

217

Takeaway bestillinger

WOKSHOP
Udfordringen & løsningen

Virksomhed: Wokshop en restaurantkæde med 9 thai-restauranter, hvoraf langt størstedelen af disse er lokaliseret i København. Wokshop befinder sig således i et højst konkurrencepræget og komplekst marked med høj usikkerhed, et stort antal konkurrerende restauranter og substituerende produkter.

Udfordringen: Wokshop kontaktede os, da de ikke følte de fik nok afkast på deres annoncekroner, og havde samtidig et mål om at forøge deres take-away bestillinger.

Løsningen: For at imødekomme dette udarbejdede vi en skarp strategi med fokus på øget samspil mellem de forskellige digitale kanaler og sociale medier. Med denne strategi i hånden optimerede vi indledningsvist rammerne for deres digitale tilstedeværelse og igangsatte efterfølgende en kampagne med fokus på at ramme  skulle afføde et højere afkast fra deres annoncer og flere take-away bestillinger i Københavnsområdet.

Resultatet: To måneder senere er der nu kommet en mere stabil tilstrømning af take-away bestillinger, et større antal ugentlige bord-bookinger og et højere afkast på deres annoncering. Samtidig er Wokshops tilstedeværelse på Instagram & Facebook blevet nytænkt og bliver i dag inddraget i en sådan grad, at det organiske indhold også leverer et direkte afkast på bundlinjen.

Er du klar til at tage dine sociale medier til et højere niveau?

Gasværksvej 10E, 1656 København V
hello@nordicsocial.dk
+45 53 60 44 04

Siden er beskyte af reCAPTCHA og Google Privacy Policy samt Terms of Service gælder.

Vi har arbejdet med en del bureauer, og Nordic Social er i dag det eneste vi bruger. Det er første gang, at vi har oplevet, at et bureau tænker selvstændigt og leverer på et niveau, der er højere, end hvad vi selv ville kunne. Nordic Social forstår os, og leverer tårnhøj kvalitet.

 

- Valde Gaarn Rasmussen, CCO & Co-Founder fra Chabber